По повод Световния Ден на Климата на 15-05-2022 г., компаниите МиаЗо ООД и и.Д. Сълюшън Къмпани ООД – изключителен представител на Smart Pack®, както и гражданска организация Обществен Център по Околна Среда и Устойчиво Развитие - Варна, обединяват усилия в полза на опазването на горите с кампания CashON. Инициаторите на кампанията от МиаЗоо си поставят за цел да спасят поне 60 дървета от изсичане в рамките на една календарна година след старта на кампанията и за засадят нови дървета със средства, които ще бъдат набрани от върнати кашони. За всеки един кашон, който клиентите на МиаЗоо ООД върнат обратно вместо да изхвърлят, МиаЗоо се ангажира двойно – първо, да употреби кашона отново за целите на доставките, и второ – да отделя по 30 стотинки за всеки върнат кашон в полза на каузи за залесяване. За мотивацията в старта на кампанията се грижат и.Д. Сълюшън Къмпани ООД – изключителен представител на Smart Pack®, които предоставят безвъзмездно 15 000 броя биоразградими и компостируеми хигиени пликчета като подарък. Всеки от първите 250 върнати кашони получават х 1 стек с 60 броя екологични торбички. Реализацията на дарените средства е поверена на екологичната организация с над 25-годишна история  в защита на еко каузи --  Обществен Център по Околна Среда и Устойчиво Развитие (ОЦОСУР), които ще насочат дарените от МиаЗоо средства към граждански проекти, свързани с опазване на горите и залесяване чрез фонд „Лист“.

        Посланието, което организаторите отправят към всички потенциални участници в кампанията е, че всеки един кашон е дърво, спасено от изсичане. „Малко потребители си дават сметка колко дълга е веригата на доставки на един продукт, който виждат на регала. Преди да стигне до там, продуктът е бил транспортиран от точка до точка с неизменната транспортна опаковка – кашонът. Когато кашонът попадне в магазина, той бива изхвърлен като отпадък. С кампания CashON искаме да променим начина, по който гледаме на ресурсите, да вдъхновим към действие всички участници в дългата верига на доставки до потребителя. Действието е лесно: просто върни кашон! Ползите са огромни: спасяваш дърво.“, коментира Иван Антонов, Управител на МиаЗоо ООД.

        Кампания CashON е постоянна кампания, която стартира официално в Деня на Климата 2022 г, а първите постигнати  резултати от нея ще бъдат  обявени в Седмицата на Гората 1-7 април 2023 г, когато ще стане ясен  общия принос на всички участници за опазване на горите. В кампанията могат да участват бизнес клиенти на МиаЗоо, до които МиаЗоо изпраща доставки със собствен транспорт със собствени кашони. Участниците лесно могат да разпознаят кашоните в кампанията по логото на МиаЗоо или по специалния кампаниен стикер CashON върху кашона.  Всичко, което се изисква от фирмите участници е при получаване на пратка с транспортен кашон, да сгънат и приберат кашона до следваща доставка или веднага да го предадат обратно на шофьора -доставчик. По този начин кашонът се връща обратно в склада, където се подготвя за повторно използване.  Един кашон може да се употреби до 7 пъти, а след амортизиране от многократна употреба, кашоните ще бъдат предадени за рециклиране.

        Партньорите в кампанията препоръчват на всички компании в бранша да бъдат съпричастни към общата цел да опазим горите и климата и да приложат тази добра практика заради нейните преки обществени ползи.

        Фонд „Лист“,  към една от най-старите кампании за опазване на горите „ Лист по лист„ ще бъде бенефициент на дарените средства от всички върнати за многократна употреба кашони. Кашоните ще бъдат преброявани и за всеки един, ще се отделят по 30 стотинки във фонда.

        Илиян Илиев, Председател на  ОЦОСУР споделя за значението от отговорното потребителско поведение: „Свидетели сме и на масово изсичане на горите за целите на индустрията. За направата на 1000 кашона, например,  се отсичат 4 дървета. Подкрепяме компаниите, които разбират вредата от линейния начин на консумация „употребявам – изхвърлям“ и стават лидери на действие с прилагането на принципите на кръговия модел, или т. нареченото правило „Reuse” , при което  използваме един ресурс отново и отново, както е в примера с транспортните кашони. Това намалява натиска върху околната среда, дава възможност на горите да се възстановят.  Радваме се да подкрепим и продължим инициативата“

        Инициатор на кампанията:

        МиаЗоо ООД - Домашните любимци и отговорната грижа към тях са мисия на МиаЗоо от самото и създаване през 1993 г. Днес МиаЗоо ООД е един от водещите производители на кожени изделия и изделия от изкуствена лента за домашни любимци в България и изключителен представител на  водещи компании и търговски марки за страната. Екологичните решения и екологичните практики компанията развива успешно и чрез свои собствени търговски марки като anipro, Clean Box , Eco Clean Box.  Продуктите на МиаЗоо можете да намерите в специализираните зоомагазини, ветеринарни кабинети и клиники

        Партньори на кампанията:

         „Обществен център за околна среда и устойчиво развитие“ е неправителствена организация, работеща в обществена полза от 1995 г. Да превърнем опазването на околната среда в личен интерес на всеки! Това е мисията, от която се ръководи сдружението повече от 25 години. Тя обединява стотици доброволци, партньори, координатори на мисии и проекти, приятели и членове на организацията през годините.  

        www.ecovarna.info

          и.Д. Сълюшън Къмпани ООД – изключителен представител на Smart Pack® – подаръците в кампания CashON са любезно предоставени от SmartPack® - партньор на МиаЗоо в налагането на продуктови решения, щадящи природата:   100% биоразградими и наторяващи почвата торбички, произведени от възобновяеми източници и отговарящи на стандарт EN 13432:2000 на ЕС.

          Smart Pack® – Вашият партньор за един по-чист и здрав свят в името, и за бъдещето на децата ни! Да бъдем отговорни заедно! www.webtc.eu


          Всичко за кампанията можете да научите тук:

          За контакти и въпроси относно кампанията тук:

          + 359 878 389 719

          info@miazoo.com  

          www.miazoo.com